25 лютого на базі Центру творчості дітей та юнацтва м.Селидове пройшов методичний семінар для керівників гуртків позашкільних навчальних закладів м.Селидового. Тема семінару «Використання сучасних підходів та креативної моделі розвитку творчої особистості в ЗПО». Захід проходив у формі методичного «скраббукінгу». Метою заходу було визначення основних показників креативної особистості, діагностування готовності педагогічного колективу до вирішення завдань щодо виховання креативної особистості, знайомство з інноваційними педагогічними технологіями розвитку творчого потенціалу вихованців, удосконалення системи психолого-педагогічного супроводу, розвиток загальної креативності учасників педагогічного процесу.

Чому це важливо? Тому що пріоритетом оновлення сучасної освіти є творча індивідуальність дитини, його здатність творити і створювати навколишній світ. У цій ситуації відбувається переорієнтація всієї системи навчання й виховання «від людини освіченої до людини творчої». Творчість передбачає нове бачення дійсності, подолання штампів і стереотипів, готовність до відмови від звичних схем і способів роботи, стандартів поведінки та мислення. У цих умовах зростає актуальність побудови педагогічних систем, які створюють необхідні передумови для розкриття й розвитку креативності кожної дитини.

На заході були присутні педагоги ЦТДЮ м.Селидове, ПДЮТ м.Гірник, БДЮТ м.Українськ.

У першому блоці, який розпочала Мандриченко Олена, методист з НР ЦТДЮ м.Селидове,  було представлено медіа презентацію з основними поняттями про креативність, паралельно було проведено цікаві вправи, бліц-тести, надавалися поради педагогам щодо розвитку та «прокачки» власних навиків креативності та пропозиції, вправи для дітей. Цікавими були завдання щодо оформлення креативної емблеми свого гуртка, складання оповідання тощо.

Другий блок провела Бавикіна Олена, заступник директора з НВР ЦТДЮ м.Селидове. Основною ідеєю виступу було порівняння понять «обдарованість» та «креативність». Педагоги жваво обговорювали та висловлювали свої думки. Також присутні були ознайомленні з новими технологіями роботи з дітьми на заняттях: «входження в картину», «друдли» (переклад: каракулі, загадки, малюнок). Всі з задоволенням поринули у роздуми та у творчий процес.

Третій блок провела Крохіна Катерина, методист ПДЮТ м.Гірник.  У виступі було зазначено, що креативність та обдарованність не будуть розвинутими, якщо у дитини немає здібностей до творчості. Далі учасникам семінару було запропоновано декілька творчих завдань, які можуть допомогти у розвитку та формуванні відповідних здібностей: «дешифрування», «швидкі літери», «асоціації», «нова інтерпретація». Всі з задоволенням приймали участь, виконували завдання.

Наприкінці, Мандриченко Олена,  запропонувала всім, як підсумок за темою,  проявити свою креативність у складані інсталяції з запропонованих продуктів харчування. Це завдання викликало неабиякий інтерес у присутніх, всі жваво  виконували завдання.

Учасникам семінару було надано різноманітні поради для батьків вихованців, рекомендації з вправами для тренування креативних здібностей, варіанти тестів, діагностик для виявлення свого рівня креативності, схильності та бажання до творчості.

Всі елементи методичного «скраббукінгу» було використано, та все склалося в єдину картину, де головним було — творча, креативна особистість дитини.